The Sacrifice
Alexander, a retired actor, is celebrating his birthday with family and friends when a TV announcement warns of an impending World War III and imminent nuclear catastrophe. Faced with an existential crisis, Alexander vows to renounce all he holds dear to prevent the disaster.
Winner of the Grand Prix at the Cannes Film Festival, this shattering masterwork was the final film by Russian visionary Andrei Tarkovsky. Shot in Sweden by legendary cinematographer Sven Nykvist and newly restored in 4K, The Sacrifice is a profound metaphysical interrogation of the artistic soul.