The Sea
Before decamping to Hollywood’s genre playground, Baltasar Kormákur followed up his breakout hit 101 Reykjavík with this tale of rural treachery. At once a Bergman-esque drama of familial combustion and a darkly comic send-up of the same, The Sea ignites generational tensions with malicious glee.