The Second Mother
Having left her daughter Jessica to be raised by relatives, Val works as a loving nanny in São Paulo. When Jessica visits 13 years later to take her college entrance exams, her confident presence upsets the unspoken power balance in the household. Soon, Val must decide where her allegiances lie.
Winning awards in Sundance and Berlin, this sparkling dramedy is piercing in its depiction of Brazil’s class distinctions, yet deeply heart-warming. Regina Casé charmed audiences with her candid performance as the loyal maid of a wealthy household—whose social codes her brazen daughter will disrupt.