The Seventh Continent
Georg, his wife Anna and their daughter Eva lead a seemingly quiet middle-class life, but when Eva pretends she has become blind, something odd rises to the surface. During the next three years, the family alienates themselves from the world and each other until, suddenly, their lives self-destruct.
Austria’s master provocateur Michael Haneke (Hidden) turned heads with this assured and intelligent debut. A simultaneously bleak and electrifyingly brutal vision of an alienated middle-class family, the film bubbles with a sinister urgency and heavy mood of isolation that’s impossible to ignore.