The Seventh Walk
Led by mysterious sounds and footprints, a painter wanders within a surreal space of the forest, his own paintings and oneiric spaces. Exciting cinematic approach, poetic and metaphysical, by one of the best-known Indian art-house and experimental filmmakers.
Through an abstract portrait of landscape artist Paramjit Singh, Amit Dutta presents a personal ode to the relationship between nature and art. His playful use of the camera, quirky overlapping shots and rhythmic editing create a captivating, kaleidoscopic view of the wilderness.