The Siamese Bond
Stella receives the news that her father has died and that she has inherited two small apartments located in a desolate seaside town. She decides to go and become more independent, leaving her mother feeling isolated and worried.
Returning to the enduringly complex relationship between mother and daughter, Paula Hernández’s latest film takes a co-dependent dynamic on a road trip, diving into the director’s favored themes of emotionally loaded inheritance and blurred family boundaries. Why are family matters rarely simple?