The Skeleton of Mrs. Morales
Satirizing the paradoxes that exist in Mexican society, Rogelio A. González’s macabre cult classic twists the knife into the hypocrisies of middle-class respectability with outrageous glee. Unafraid to be uproariously villainous, Arturo de Córdova turns taxidermy—and murder—into a carnivalesque act.