The Small Town
This stunning exploration of the life of a rural family marks Nuri Bilge Ceylan’s highly personal debut feature. Shot in poignant black-and-white cinematography, and starring members of his own family, The Small Town is a low-budget, minimalist ode to the slow rhythms of life in the countryside.