The Snails
Before the legendary French animator René Laloux went to outer space with his psychedelic fantasia Fantastic Planet, he kept his feet firmly rooted in the soil in this charming—and award-winning!—short about snails. Exactly what will it take to make the poor farmer’s plants flourish?