The Son
Olivier, a carpentry instructor at a rehab facility for boys, initially turns down young Francis’ request to apprentice with him. He eventually gives in and begins to teach the troubled teenager, but then begins to follow the boy through the streets. Why does Oliver seem so interested in him?
With astonishing precision, Jean-Pierre and Luc Dardenne draw on the gospels for a rigorous moral parable set in modern-day Liège. A tale of grace and forgiveness with a palpable atmosphere of impending dread, The Son is a masterclass in dramatic tension, and the Belgian duo’s finest work to date.