Both as director and actor, Nanni Moretti has rarely engaged in such emotive territory as this riveting depiction of a family tragedy. A mainstay in Cannes, he received enormous acclaim (including the critics’ prize and Palme d’Or!) for this gentle, mature, exquisitely tender story of rebirth.