The Staggering Girl
Triggered by a stranger’s secret confession, Francesca returns to her childhood home in Italy to convince her ailing mother to follow her to New York. As daughter confronts mother, ghosts of Francesca’s youth return in a whirlwind of pain, memory and fulfilment.
The Italian director Luca Guadagnino (Call Me By Your Name) collaborated with Pierpaolo Piccioli, creative director of Valentino, for this short film. With a star-laden cast and score by Ryuichi Sakamoto, The Staggering Girl unfolds with the mysteriousness of a dream, sumptuous and elusive.