The title may be suggestive of Borowczyk’s late-period erotica, but The Story of Sin proves an elegantly restrained portrait of doomed romance. The vividly inhabited period setting and acute female perspective make for one of his best films, reminiscent of Roman Polanski’s later masterwork, Tess.