The Stranger
An investigator from the War Crimes Commission travels to Connecticut to find an infamous Nazi, who may be hiding out in a small town in the guise of a distinguished professor engaged to the Supreme Court Justice’s daughter.
By the mid-1940s, Orson Welles had to prove Hollywood could make “normal” movies. Here’s what happens when you take B-movie material—a Nazi-hunting noir—and put it in the hands of a brilliant inventor. No masterpiece but still masterful. Co-starring Edward G. Robinson and Loretta Young.