The Structure of Crystal
The protagonists of the film are two talented physicists – one of them leaves the city for the countryside and becomes a meteorologist, the other establishes a brilliant career in science. Both are bombarded by moral dilemmas regarding their choice in life.
The award-winning Krzysztof Zanussi, one of the great Polish filmmakers, made his feature debut with this psychologically rich, remarkably mature chamber drama about career vocation (Zanussi studied physics), friendship, and life philosophy.