The Sunchaser
Successful oncologist Dr Michael Reynolds is taken hostage by one of his patients: a sixteen year-old half-Navajo boy called Brandon ‘Blue’ Monroe. Doctor and patient embark on a spiritual journey as the terminally ill boy is determined to find a mystical Navajo healing lake in the Arizona desert.
A story of mysticism and extreme measures, The Sunchaser sends Harrelson’s kidnapped Yuppie doctor on an odyssey across America with a defiant teen. Michael Cimino’s unique sense of landscape, colonial displacement, and male ennui is fully realized in what would turn out to be his final feature.