The Third Man
With his pulp fiction career on the wane, Holly has plenty of time to kill. So when Harry, his old school friend, invites him to postwar Vienna, Holly is curious and goes. But when Harry, a known black marketeer, dies in a suspicious traffic accident, Holly enters a world of intrigue.
Carol Reed re-teamed with writer Graham Greene to deliver the crown jewel of British noir. A mysterious tale of black market espionage with an immortal performance from Orson Welles as the vampiric Harry Lime, The Third Man is a thrilling plunge into the shadowed underworld of postwar Vienna.