Before winning the Palm D’Or with Shoplifters, Hirokazu Koreeda directed this crime thriller filled with nuance and complexity. Defying genre conventions, its whodunit aspect quickly makes room for a deeper exploration of truth, memory and the power of stories that we tell ourselves and others.