The Ties
Naples, early 1980s. Aldo and Vanda’s marriage finds itself on the rocks after Aldo reveals his affair. Their two children are torn between their parents in a whirlwind of resentment. But the ties that keep people together are inescapable. Thirty years later, Aldo and Vanda are still married.
The European answer to Marriage Story, this domestic drama offers a heartfelt scrutiny of a long-term relationship and the unseen bonds that join a couple together. Evoking the world of bestselling author Elena Ferrante, The Ties stars Italian actor Alba Rohrwacher at the top of her game.