The Towrope
Alicia feels lost. The memory of war clings to her mind in a terrifying rumble. Thrown off her land by armed conflict, she tries to build a new life at ‘La Sirga’, a rundown boarding house on the shore of a large lagoon high up in the Andes mountain range.
Nature—in the form of vast mountainous regions of rural Colombia—figures as a central character in concert with the beguiling non-actor Joghis Seudin Arias in this haunting drama. Moving with patient and oneiric rhythms, this is a transfixing story of a people searching for a sense of home.