The Train Stop
The name of Sergei Loznitsa is now well known at film festivals, but the Ukrainian’s early works remain little seen. This enthralling short documentary on the post-Soviet era dreamily depicts a nation that has fallen into a deep sleep. What will it take to wake them up?