The Tree House
A man living on Mars in 2045 thinks back to the Indigenous peoples he filmed in the jungles of Vietnam. He is working on a film which combines their memories with his own. But what about his own intentions? Did he have the right to put these people in front of his camera and take their stories?
Applying a thoughtful sci-fi premise, Minh Quý Trương’s ethnography is a rare and poetic perspective on Vietnam and its Indigenous population. Merging diary and documentary footage with an essayistic tone, the film is a vivid look at the impact of war and assimilation, and a consideration of home.