The Trials of Muhammad Ali
The Trials of Muhammad Ali explores its complex, extraordinary subject’s life outside the boxing ring, from his controversial conversion to Islam to his bitter legal battles with the U.S. government over the draft.
Race, religion and politics converged in the story of an athlete whose life defined an era. This acclaimed 2013 festival doc goes deep, creating a vibrant, vital, and fresh cinematic portrait of an American legend and his turbulent times. Presented in HD.