The Tribe
Young Sergey enters a boarding school for the hard-of-hearing and non-verbal and soon becomes embroiled in the illegal activities of the fearsome gang that rules the school. However, his blossoming love for a fellow student soon leads him on a collision course with the gang’s hierarchy.
An ambitious, monumental debut from Ukraine’s Myroslav Slaboshpytskyi, The Tribe is not simply a provocation designed to shock, but rather a tortured and absolutely successful thriller that proves unforgettable. Unmistakably brutal, disturbing and disarming, yet always compelling.