No longer able to drive and forbidden to travel alone, Carrie Watts is trapped in an apartment in 1940’s Houston, Texas with a controlling daughter-in-law and a hen-pecked son. She plans her escape to her idealised Bountiful, the small Texas town of her youth which she still refers to as “home.”