The Tsugua Diaries
In sun-soaked Portugal, Crista, Carloto, and João live in rural peace during the COVID lockdown. They pass their time in a spacious farmhouse where the dog days of summer are filled with dancing, chores, disturbed sleep patterns, flirtations, and building a backyard butterfly house.
Unfolding like a summer melody of green foliage and ripe fruit, Maureen Fazendeiro and Miguel Gomes’s airy vision of a creative idyll amid pandemic isolation has a few delightful tricks up its sleeve. A meta-cinematic celebration of community and art that embraces all the colorful flavors of life!