The Twentieth Century
Toronto, 1899. Mackenzie King dreams of becoming Canada’s Prime Minister. In his quest for power he faces his mother and a war-mongering Governor-General. When the run for leadership leads to a battle between good and evil, King learns that disappointment is the only way to survive the 20th century.
Matthew Rankin’s ingenious debut feature is a hilarious and visually stunning reimagining of a Canadian Prime Minister’s rise to power. Not your ordinary history lesson, the film takes inspiration from various film movements—including German Expressionism—to form a wacky, lavishly creative treat.