The Ugly One
Winter, Beirut. On a beach littered with cans washed up from the sea, Lili and Michel meet. Perhaps they know each other from before. As they struggle to piece together the fragments of an uncertain past, memories emerge: an act of terrorism, an explosion and the disappearance of a child, Elena.
In Eric Baudelaire’s inspired collaboration with Masao Adachi—the notorious Japanese film director and member of the Red Army—a dislocation between sound and image gives shape to this impressionistic mosaic of infinite interpretations. Is it a love story? Or merely the wreckage of a revolution?