The Umbrellas of Cherbourg
Geneviève, a young Frenchwoman who works in her mother’s small-town umbrella boutique, falls for dashing mechanic Guy. Their brief romance is interrupted when Guy is drafted to serve in the Algerian war. Pregnant, Geneviève has to choose between waiting for Guy or accepting an offer of marriage.
A candy-colored masterpiece that won the coveted Palme d’Or, Jacques Demy’s sung-through musical propelled Catherine Deneuve to international stardom. Dazzlingly romantic, Michel Legrand’s swooning score gorgeously evokes the youthful intensity of first love and the sweet pangs of romantic longing.