The Unseen River
A confluence of two love stories: one in which a woman reunites with her former lover after 30 years; the other, where a young couple visits a monastery seeking a cure for insomnia. Between streams of past and future, the river offers an oneiric site where timelines intersect.
Trained in architecture and urban planning, Pham Ngoc Lan crafts a richly textured short that lingers on the gentle ripples of a river or the brutalist structure of a dam with the same intensity. Haunting these evocative landscapes—both ancient and new—are ruminations on love, memory, and regret.