The Vanishing Lion
A short adventure of three characters: Clarisse, a psychic’s apprentice; Lazare, who works at the Parisian catacombs; and the lion, a bronze statue at the Denfert-Rochereau (in the 14th arrondissement). Clarisse and Laraze meet daily, but one day Lazare disappears—and the lion does as well.
This whimsical, fantasy short by Agnès Varda returns to the intrigue of statues, earlier explored in The So-called Caryatids. Starring Julie Depardieu, Frédérick E. Grasser-Hermé, Silvia Urrutia & David Deciron—and of course, a Varda cameo!—the film puts you under the spell of magic synchronicity.