The Villainess
Honed from childhood into a merciless killing machine by a criminal organization, assassin Sook-hee is recruited with the promise of freedom after ten years of service. However, secrets from her past destroy everything she’s worked for and now she embarks on a roaring rampage of revenge.
Opening with a rip-roaring ballet of explosive combat, this hyperstylized tale of vengeance from South Korean director Byung-gil Jung is an action tour-de-force. Starring Kim Ok-bin as a ruthless assassin, The Villainess channels Oldboy and Nikita in its visionary barrage of noir-inflected carnage.