A loose Biblical allegory starring model-artist-musician Zouzou as Mary Magdalene, actor Pierre Clémenti as Jesus and the director himself as a misguided apostle. Christ is a metaphoric symbol of the 1968 protest movement, the “ultimate hippie.” The picture reflects the filmmakers’ self-mythologies.
From Philippe Garrel, a cinematic conflagration and re-invention of Biblical storytelling for a culture and an audience having just passed through the convulsions of May ’68. Unabashedly radical and ambitious, with an epoch-defining cast.