The Wasps Are Here
In Kalpitiya, a fishing village in Sri Lanka, a group of urban entrepreneurs are clashing with local fishermen. The city folk, headed by Victor, and their capitalistic tendencies anger the local patriarch, Anton. When Victor gets involved with a local village girl, tensions arise.
A fractious love triangle in a tranquil village sets urban-rural tensions ablaze in this startling rediscovery from the enfant terrible of ’70s Sri Lankan cinema. Fearlessly interrogating the communal challenges of modernity at the precipice of violence, The Wasps Are Here is cinematic dynamite.