The Wayward Cloud
The characters of Tsai Ming-liang’s previous film What Time Is It There? meet each other again in Taipei. Hsiao-Kang, now working as an adult movie actor, lives in the same building as Shiang-chyi. Meanwhile, the city faces a water shortage that makes the sales of watermelons skyrocket.
This surprising provocation, full of romantic longing, is one of the best films of the 2000s. Tsai blends his signature melancholy, deadpan humour and long takes with a singular use of urban spaces and textures in this shocker—a genre-bending cult hit that asks what love and sex are in our new era.