The Wolf House
After escaping from a religious colony in Chile, Maria seeks shelter in a mansion where she’s taken in by two pigs, its only inhabitants. Like in a stop-motion dream, the universe of the house reacts to her feelings. The animals slowly morph into humans and the house into a dark, menacing world.
With echoes of animation giants Jan Švankmajer and the Quay Brothers, this gothic Chilean oddity is as nightmarish as cinema gets. Sinuously connecting Nazism and Pinochet, La casa lobo subverts the logic of fairy tales and the idea of home, to deliver a phantasmagoric allegory of terrifying beauty.