The Wolfpack
Six bright teenage brothers have spent their entire lives locked away from society in a Manhattan housing project. All they know of the outside is gleaned from the movies they watch obsessively (and recreate meticulously). When one of the brothers escapes, the family is forced to enter society.
Young documentarian Crystal Moselle took home Sundance’s Grand Jury Prize for this, her sensational debut—following seven cinema-obsessed siblings, confined to their Lower East Side apartment. An endearing depiction of the fraternal dynamic and the eventual slow socialisation of these young men.