The Wrestler
Randy is a lonely professional wrestler pushing 50, who can now only look back on a once glorious career. These days, regional exhibition matches have replaced screaming headlines in sports magazines, and when he starts to have health problems, The Ram knows he’s at one of life’s major crossroads.
A Golden Lion winner at Venice, Darren Aronofsky directed Mickey Rourke in this stirring Oscar-nominated comeback performance. Framing the gritty, physical world of professional wrestling with meticulous hand-held tracking shots, the film digs into the emotional core of a man at the end of his rope.