Thelma
With an electrifying romance at its heart, Thelma plunges deep into its titular character’s soul to unleash long suppressed demons. Exquisitely blending the supernatural with the psychological, Trier has concocted a slow-burning Scandi update of De Palma’s Carrie likely to take your breath away.