Thelma & Louise
Independent and strong-willed Louise persuades her timid friend Thelma to leave her controlling husband for a road trip. But when Louise rescues Thelma from an assault at a bar, the two flee across the country, turning to crime and finding unexpected freedom and empowerment on the run.