There Will Be No More Night
The pilots and gunners of attack helicopters use thermal cameras to observe movement on the ground in war zones. The video recordings from French and American missions in Afghanistan, Iraq, and Syria, are used to observe, interpret, and reflect on the state of modern warfare.
Centering aerial videos shot by fighter pilots in conflict zones, Éléonore Weber’s pensive documentary erases the supposed neutrality of the camera, now militarized as a weapon of fear. Placing viewers at an unnerving vantage point, the film is a chillingly close encounter with the reality of war.