There's Nothing Out There
Mike’s obsession with horror movies means he can’t help but expect to find a monster lurking around every corner. When he joins his friends for a weekend away at a remote lodge, Mike instantly senses that something isn’t right. Can Mike use his movie knowledge to save his pals from a bloody end?
Directed by 20-year-old wunderkind Rolfe Kanefsky, this anarchically funny splatterfest set the template for the self-reflexive genre larks that would come to characterise ‘90s horror. Pre-dating Scream by five years, There’s Nothing Out There writes the book on every final girl’s route to survival.