Thick Lashes of Lauri Mäntyvaara
Best friends Satu and Heidi preach that real love is not for sale as they go around sabotaging posh weddings. But when Heidi falls in love with ice hockey star Lauri Mäntyvaara, Satu is left alone with their plans. She is forced to decide what she really wants, and whether she dares to go for it.
Romance, friendship, and revolution are at the heart of this knockout debut, a punk rock ode to young love that feels at once lively and refreshing. One of the most charming Finnish films in recent memory, with newcomers Inka Haapamäki and Rosa Honkonen deliver two rapturous lead performances.