Thirst
A Catholic priest becomes involved in a medical experiment during which he is infected with a deadly virus. A strange transfusion cures him, but the blood, of unknown origin, turns him into a vampire. Attempting to remain chaste and faithful, he fights the carnal desires that begin to take over.
In his cult hit Thirst, South Korean auteur Park Chan-wook takes a stab at the canonical French novel Thérèse Raquin—with vampires! Graphic yet still gorgeous, the film shifts seamlessly between erotic drama, horror, and even comedy. Winner of the Jury Prize at the Cannes Film Festival.