This Man Must Die
One of the major directors of the French New Wave, Claude Chabrol is known for his dark psychodramas, in which the thoughts of his characters are obscured. Asking us to question how and why we act the way we do, this thrilling, late ’60s crime drama also takes aim at middle-class mores.