Thou Wast Mild and Lovely
Akin has taken a summer job on Jeremiah’s farm and develops an attraction to Jeremiah’s daughter, Sarah. The budding relationship unveils Jeremiah’s jealousy. But Akin has secrets too, and as they begin to surface, his attempts to cover them up lead to a twisty, mesmerizing finale.
A true auteur on the U.S. indie scene, Josephine Decker’s second feature (which was funded partly on Kickstarter!) unfolds like an atmospheric and erotic dream. Decker reworks the psychodrama of Bergman and the impressionism of Malick into an utterly unique, intensely primal experiment.