Three Monkeys
After a hit and run accident, Eyüp takes the blame for his politician boss Servet, and accepts a pay-off from him, believing it will make life better for his wife Hacer and his son. But whilst Eyüp is in prison, his son falls into bad company. Hacer approaches Servet for help, but gets manipulated.
Winner of the Best Director prize at Cannes, Three Monkeys is another moving, visually unforgettable triumph from the Turkish master Nuri Bilge Ceylan (Winter Sleep). A mesmerizing 21st century noir, which shows Ceylan as the inheritor of Michelangelo Antonioni’s spaces filled with mystery.