Raje Bauji ia s man in his late-fifties living out a dreary but eventful life in a small house in old Delhi with his extended family. One day an event radically changes his life and he decides that he will believe only what he can see.
Scrutinising the meaning and purpose of existence through its wise yet eccentric leading man, Ankhon Dekhi makes a poignant comment on the contemporary urban life in the heart of Delhi, where times seems to be stuck on the cusp of tradition and modernity.