Thunder Road
After he delivers a disastrous eulogy at his mother’s funeral, grieving police officer Jim Arnaud is ordered by his captain to take compassionate leave. Jim vows to use this time to become a better father to his daughter, Crystal, but soon discovers his ex, Rosalind, wants full custody of her.
Director Jim Cummings turns the figure of the virile cop upside down to present his evocative debut film: an indie portrait of masculinity in crisis through the prism of grief and parenthood. At once touching and unpredictable, Thunder Road is a welcome oddity that does not shy away from sentiment.