Tigerland
1971. A nation is divided over the Vietnam war. Thousands of young Americans lie dead on foreign soil. The specter of combat hangs over the men of A-Company, who train for the battlefield. Each man looks at the prospect in his own way. One man’s defiance, however, stirs every member of the platoon.
Depicting the morally questionable nature of war in an intimate way, Joel Schumacher’s Tigerland stars Colin Farrell in his first lead performance. Shot over only 28 days, and inspired by co-writer Ross Klavan’s real-life experiences in Vietnam, the film is a viscerally authentic ensemble piece.